Penerbangan Murah AirAsia Kota Kinabalu - Julai 2014

on 14 July 2014

Penerbangan Murah AirAsia, ke Kota Kinabalu, Sabah (KKIA) untuk terbang dari 14 Jul - 13 Nov 2014 sahaja.


air asia promotion



Dapatkan tambang murah sekarang dan realisasikan percutian anda, dan terbang dari Kuala Lumpur (KKIA2) ke Sabah.


Inginkan perkhidmatan Kereta Sewa di Sabah,

Sila hubungi kami, untuk keterangan lanjut. Kadar harga sewaan, ada dinyatakan di SINI


Kinabalu Pine Resort Kundasang

on 25 June 2014

Sekiranya anda ke Kundasangan dan mencari penginapan yang menyeronokkan, kami syorkan penginapan di Kinabalu Pine Resort. Kinabalu Pine Resort terletak diatas bukit dan dari sini anda boleh melihat pemandangan puncak Gunung Kinabalu dengan jelas sekali.


kinabalu pine resort



Untuk tempahan penginapan disini, anda disyorkan untuk membuat tempahan awal kerana selalu penuh terutama hujung minggu dan musim cuti sekolah. Untuk tempahan, boleh klik sini, Kinabalu Pine Resort Kundasang


Laluan masuk ke Kinabalu Pine Resort juga mudah kerana berdekatan dengan laluan utama dan juga berdekatan dengan Pekan Kundasang. Sekiranya anda ke sini, hanya mengambil masa 90 km dari pusat bandar Kota Kinabalu.


pine resort kundasang



Hotel ini menyediakan pelbagai perkhidmatan dan kemudahan termasuklah Wi-Fi di tempat awam, lawatan, kemudahan bagi tetamu kurang upaya, perkhidmatan dobi, bar. Setiap bilik disediakan dengan kemudahan seperti pembuat kopi/teh, kipas, televisyen LCD/skrin plasma, pemanas air, dan banyak lagi.


Kinabalu Pine Resort Kundasang



Selain itu, Kinabalu Pine Resort juga turut menawarkan pelbagai kemudahan rekreasi, termasuk taman, karaoke, taman permainan kanak-kanak.




Testimoni Pelanggan Perkhidmatan Pengangkutan ke Kundasang

on 17 June 2014

Satu lagi Testimoni yang kami terima dari pelanggan kami hari ini ! Terima kasih kepada YM Puan Raja Puteri Norazlina kerana menggunakan perkhidmatan pengangkutan untuk melawat beberapa lokasi menarik di Sabah.


sewa kereta sabah



Bilangan penumpang yang mengikuti pakej ini seramai 13 dewasa 5 kanak-kanak 1 bayi. Untuk itu, kami menyediakan 2 unit Van untuk keselesaan penumpang.


Perkhidmatan pengangkutan untuk 3 hari 2 malam, meliputi pengangkutan dari Lapangan Terbang Kota Kinabalu ke Kundasang dan bermalam di Kiram Village pada hari pertama, melawat tempat-tempat menarik pada hari kedua dan seterusnya balik ke Kota Kinabalu.


Antara tempat yang mereka lawati, Desa Cattle Dairy Farm Kundasang, Kinabalu Park, Tagal Spa Ikan Kampung Luanti Sabah, Pasar Sayur Kundasang dan Pekan Nabalu.


Hari ke tiga pula sepatutnya bawa melawat ke Mari-Mari Cultural Village, namun ditukar melawat Taman Buaya Tuaran atas permintaan pelanggan.


Desa Cattle Dairy Farm Kundasang

on 23 May 2014

Bagi pelanggan yang pertama kali ingin datang ke Desa Cattle Dairy Farm Kundasang, mereka kadangkala risau, dan sering bertanya kepada kami, adakah kalau menggunakan kenderaan kecil seperti Perodua Viva (a /m ) boleh sampai ke kawasan ini. Adakah jalan ke sini, bertar dan sebagainya. Ya, jalan raya ke sini memang dalam keadaan baik, walaupun ianya berbukit. Dengan kenderaan kecil seperti Perodua Viva (a /m) juga boleh sampai Kundasang dan Ranau, dan tempat-tempat menarik di sana.


desa cattle dairy farm kundasang



Dari persimpangan jalan ke dalam kawasan Desa Dairy Farm Kundasang Sabah, anda akan melalui kawasan berbatu sedikit dalam 1 KM. dari sini anda akan nampak permandangan keseluruhan kawasan tersebut. Oh ya, kalau nak nampak pemandangan cantik, seelok-eloknya datang pada waktu petang, 2PM - 5PM. Pada masa ini, kurang berawan sedikit, dan nasib kami baik, dapat menyaksikan pemandangan Gunung Kinabalu yang sungguh cantik.


desa dairy farm kundasang,



Pada ketika ini, kalau anda bernasib baik, akan dapat melihat proses memerah susu juga. Lembu di sini pun macam dah tau-tau, waktu ini kena perah susu, dan siap berbaris seekor demi seekor. Tak silap aku, susu disini akan diproses dan diedarkan disekitar Kundasang & Ranau sahaja. Kalau anda bernasib baik juga, disini juga ada dijual susu segar, tapi masa kami berada disini, susu segar dah habis. Dapat rasa aiskrim yang diperbuat daripada susu segar sahaja.


desa farm kundasang



Disekitar sini juga, pelawat-pelawat dibenarkan untuk mengambil gambar. Tak ada had limit. Anda boleh mengambil gambar berapa lama anda suka. Kalau nak ambil dari pagi sampai petang pun boleh .. ^__^


desa cattle dairy farm kundasang



Tagal Spa Ikan Kampung Luanti Sabah

on 19 May 2014

Selain Desa Dairy Farm Kundasang Sabah, Antara destinasi menarik yang sentiasa dikunjungi oleh pelanggan Sewa Kereta Sabah kami ketika ini adalah Tagal Spa Ikan Kampung Luanti Sabah. Tempat ini memang terkenal dengan SPA ikan (fish SPA) semulajadi, kerana terdapatnya beratus-ratus ikan kelah jinak di sepanjang sungai Moroli. Dari apa yang diberitahu oleh petugas disini, ikan kelah disini adalah jenis Ikan Kelah Garap ataupun Tortombroides. Selain kelah, ketika kami disini, turut kelihatan beberapa ekor ikan keli jinak yang timbul dipermukaan air cetek.


car rental sabah-kg luanti fish spa



Untuk masuk ke kawasan ini, pengunjung dikenakan banyaran sebanyak RM5.00 untuk warganegara Malaysia berumur 18 tahun keatas, RM2.00 untuk pelajar dan mereka dibawah 18 tahun. untuk warganegara asing pula, bayaran sebanyak RM10.00 dikenakan. Setiap pengunjung diberikan masa selama 15 minit untuk berendam kaki. Untuk menarik perhatian ikan, saya syorkan anda beli makanan ikan kelah yang dijual disitu. Hanya RM1 untuk satu paket kecil.


sewa kereta sabah-luanti fish spa



Untuk masuk ke sungai, ada beberapa peratutan yang anda perlu ikut. Antaranya, dilarang membuang sampah, dilarang mengangkat ikan, melontar baru ke dalam sungai ataupun mencederakan ikan. Sebab itu, “Tagal” dalam dialek Kadazan Dusun, bermaksud dilarang memancing, menangkap segala hidupan air di sungai ini, ataupun mencemarkan sungai. Ini adalah bertujuan untuk memelihara ekosistem alam sekitar untuk generasi masa depan.


kereta sewa sabah-tagal fish spa



Sambil beri makanan kepada ikan, anda akan berasa gigitan ikan kecil-kecil pada kaki anda. Memang seronok, rasa geli pun ada. Ikan disini pun pandai, campak je makanan ikan dalam sungai, berderu datang sampaikan nak jalan pun susah takut terpijak ikan.


sewa kereta sabah-fish spa sabah



Ni masa dah habis makanan ikan. Dah tinggal sikit, yang lain berkerumun pada pengunjung yang baru datang. Ye la .. nak makanan baru ..


kereta sewa sabah-kg luanti


Untuk yang baru nak datang ke sini, anda boleh lihat lokasi dibawah




 
© Sewa Kereta Kota Kinabalu | Kereta Sewa Sabah All Rights Reserved
Sewa kereta di Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia